Rock around Spain: history, industry, scenes and media
DOI:
https://doi.org/10.18861/ic.2016.11.11.2630Keywords:
Transdisciplinary, media, rockAbstract
The book Rock around Spain (2013), edited by the Universitat de Lleida, bets on a transdisciplinary approach rich in conceptual and scriptural nuances, and has four sections "History, Industry, Scenes and Media". Each of these sections, which in turn are fields of inquiry, contain the breakdown of multiple frames and sub-frames that allow an integral and integrated observation of the evolution of rock in Spain and the configuration of an object crossed by dominant mythologies, media narratives and social discourses.
(Complete article in spanish language).
Downloads
References
Adorno, Th. W. (2009). Disonancias. Introducción a la sociología de la música. Madrid: Akal.
Jameson, F. & Zizek, S. (1998). Estudios culturales. Re&exiones sobre el multiculturalismo. Barcelona: Paidós.
Martin-Barbero, J. (2002, febrero). Jóvenes: comunicación e identidad. En revista OEI, 0, febrero. Recuperado de http://www.oei.es/pensariberoamerica/ric00a03.htm
Mora, K. & Viñuela, E. (eds.) 2013. Rock Around Spain: historia, escenas y medios de comunicación. Lérida: Edicions de la Universitat de Lleida.
Salerno, D. (2007). Tribus, subcultura e identidad: una comparación de los estudios sobre rock. En IV Jornadas de Jóvenes Investigadores, Instituto de Investigaciones “Gino Germani”, Facultad de Ciencias Sociales, Universidad de Buenos Aires
(UBA). Recuperado de https://www.aacademica.org/000-024/3.pdf.