El sentido del rumor

Authors

  • Joaquín Marqués-Pascual Universitat Politécnica de Catalunya

DOI:

https://doi.org/10.18861/ic.2018.13.1.2840

Keywords:

social networking services, clickactivismo, rumors

Abstract

In the book El sentido del rumor (2017), Marc Argemí brings together two themes in vogue: social management of “hoaxes” and the analysis of social networks as a field of knowledge of social trends. Two areas that are intertwined assiduously in our daily life.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bauman, Z. (2009). Modernidad líquida. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

Marqués-Pascual, J. (2015). Los criterios de noticiabilidad como factor de éxito del clickactivismo. El caso de Change.org. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 21(2), pp. 883-898. Recuperado: 10/02/2018. En línea: http://dx.doi.org/10.5209/rev_ESMP.2015.v21.n2.50890

Published

2018-07-02

How to Cite

Marqués-Pascual, J. (2018). El sentido del rumor. InMediaciones De La Comunicación, 13(1), 311–314. https://doi.org/10.18861/ic.2018.13.1.2840

Issue

Section

Reviews