Advertising communication in digital media

The management of social responsibility in Third Sector Organizations

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18861/ic.2020.15.1.2960

Keywords:

public, publicity communication, Organizational Social Responsibility, digital media, Third Sector Organization

Abstract

The management of the Organizational Social Responsibility (OSR) in Third Sector Organizations (TSO) allows them to present themselves as ethical and coherent organizations engaged with their audiences, environments and community. Advertising communication in digital media allows proper strategic management of the RSO, in order to sensitize audiences and obtain their support. This inquiry analyses whether TSO from Mexico, Chile, Spain and England use advertising communication to make their OSR public in their websites. Three OSR variables are measured: ethical behaviour, environment and climate change and contribution to the community by content analysis. The results show that TSO from England are the ones that use advertising communication the most for making their OSR actions public, compared with those from Mexico. Nevertheless, the organizations from the four countries have important challenges to face in order to strengthen their OSR and their digital advertising communication. Mainly, they must understand that the correct management of the OSR and advertising communication on digital media strengthen their reputation and trust with their audiences.

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Author Biography

Herlinda Ortíz Rodríguez, Universidad Anáhuac México

Doctora en Alta Dirección por la Universidad de Altos Estudios Hispanoamericana, México. Magister en Comunicación Estratégica por la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (BUAP) y Licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidad Veracruzana (UV), México. Doctoranda en el doctorado de Investigación de la Comunicación, Universidad Anáhuac México. Investigadora, docente y consultora en áreas de comunicación, publicidad, diseño, relaciones públicas y mercadotecnia. Autora de productos de investigación a nivel nacional e internacional como: comunicación organizacional web de la ética en las organizaciones del tercer sector; análisis de modelos de relaciones públicas; comunicación integral en las organizaciones del tercer sector; relaciones públicas, reputación y responsabilidad social organizacional. Ha presentado diferentes ponencias y talleres a nivel nacional e internacional en congresos organizados por la Asociación Mexicana de Investigadores de la Comunicación (AMIC), la Asociación Latinoamericana de Investigadores de la Comunicación (ALAIC) y la Asociación Mexicana de Investigadores y Profesionales de la Comunicación Organizacional (AMIPCO).

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Published

2020-06-10

How to Cite

Ortíz Rodríguez, H. (2020). Advertising communication in digital media: The management of social responsibility in Third Sector Organizations. InMediaciones De La Comunicación, 15(1), 109–131. https://doi.org/10.18861/ic.2020.15.1.2960

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